Tygodniowy plan pracy klasy 1

Poniedziałek (11.12.2017r.)
Bohaterowie kreskówek-  Wprowadzenie litery f, F (szorstkie litery, ruchomy alfabet). Wypowiedzi dzieci na temat ulubionych filmów rysunkowych. Zagadki muzyczne. Utrwalenie liczb w aspekcie porządkowym. Przypomnienie zasad następstwa dni tygodnia (karty tematyczne). Ilustracja do ulubionego filmu. 

Jutro jedziemy na warsztaty. Prosimy o przyniesienie biletu ulgowego oraz dokonanie wpłaty 5 zł. u nauczyciela. 


Wtorek (12.12.2017r.) Wyjście na warsztaty do Muzeum Spichlerz pt.Bożonarodzeniowe ozdabianie. 

Środa(13.12.2017r.)
Wycieczka do kina Utrwalenie liter f, F. Układanie zdań z podanych wyrazów. Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem. Wypowiedzi na temat historyjki obrazkowej. Przypomnienie zasad kulturalnego zachowania się w kinie. Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie pierwszej dziesiątki (tabela do dodawania i odejmowania, wąż do dodawania i odejmowania). Doskonalenie myślenia przyczynowo- skutkowego.  

Czwartek  (14.12.2017r.)

Kariera żaby Żakliny- Wprowadzenie liter ż, Ż (szorstkie litery, ruchomy alfabet). Ćwiczenia doskonalące analizę i syntezę wyrazów. Ćwiczenia w pisaniu wyrazów i zdań. Opowiadanie historyjki obrazkowej. Powtórka dni tygodnia (karty tematyczne). Konstruowanie kalendarza przeżyć - pojęcia: jutro, pojutrze, wczoraj. 


Piątek (15.12.2017r.)

Detektyw Jeż i żaba Żaklina- Pisownia wyrazów z ż. Wielozdaniowe wypowiedzi na temat historyjki obrazkowej (karty tematyczne). Rozróżnianie zdań pytających, wykrzyknikowych i oznajmujących. Różne sposoby liczenia obiektów, ćwiczenia w poprawnym przeliczaniu. Zagadki muzyczne i utrwalenie piosenek 


 

Tygodniowy plan pracy klasy 2 

 

Poniedziałek (11.12.2017 r.)

Od kogo zależy los psa i kota. Rozmowa o tym, co zrobić, by nie było bezdomnych zwierząt, inspirowana wierszem G. Lech W schronisku dla zwierząt. Romowa o pracy wolontariuszy w schroniskach dla zwierząt. Zbiorowe układanie i zapisywanie odpowiedzi na pytanie. Przypomnienie własności prostokątów i kwadratów (komoda geometryczna). Rysowanie figur o podanych długościach. 

Jutro jedziemy na warsztaty. Prosimy o przyniesienie biletu ulgowego oraz dokonanie wpłaty 5 zł. u nauczyciela. 

Wtorek (12.12.2017r.)

Wyjście na warsztaty do Muzeum Spichlerz pt.Bożonarodzeniowe ozdabianie.

Środa (13.12.2017 r.)

W rodzinie wilków. Poznanie obyczajów wilczych rodzin na podstawie tekstu A. Wajraka W rodzinie wilków. Poznanie znaczenia wilków dla środowiska naturalnego (karty o wilkach). Poznanie powiedzeń związanych z wilkami. Rozwiązywanie zadań o treści geometrycznej (komoda geometryczna, figury przestrzenne).

Czwartek (14.12.2017 r.)

Zaułek słówek- rodziny wyrazów. Poznanie przykładów wyrazów pokrewnych. Tworzenie rodzin podanych wyrazów (karty). Praca plastyczna-Mój wymarzony dom. Podawanie słownictwa związanego z wymarzonym domem. Obliczanie łącznej długości boków prostokątów. 

Piątek (15. 12. 2017 r. )

„Gazeta Przyjazna” 22 grudnia. Zimowe eksperymenty. Czytanie wiersza Sanki. Poznanie przysłów o grudniu (karty, rozsypanka wyrazowa). Układanie przez dzieci wierszyków o zimie.  Wypowiedzi dzieci na temat wad i zalet zimy. Czytanie ciekawostek na temat ptaków (karty-ptaki zimujące w Polsce) Rysowanie i wycinanie figur symetrycznych. Rysowanie symetrycznych wzorów. 

Proszę, przynieść tego dnia informację o ptakach zimujących w Polsce. 

Uwaga!

Dnia 12.12.2017r. organizujemy wyjście do Muzeum Spichlerz na warsztaty pt. „ Bożonarodzeniowe ozdabianie. Prosimy, o wpłacenie do nauczyciela 5 zł oraz przyniesienie 1 biletu ulgowego.

Dziękuję!

Tygodniowy plan pracy klasy 3

 

Poniedziałek (11.12.2017 r.)   

Ważne wartości -sprawiedliwość. Rozmowa o tym, co to znaczy postępować sprawiedliwie, inspirowana opowiadaniem J. Krzyżanek. Rozwijanie zdań za pomocą przysłowków (symbole gramatyczne). Rozwiązywanie zadań na porównanie różnicowe z użyciem pojęć: o ile wyższe?, o ile niższe?, o ile więcej?, o ile mniej? Rozwijanie sprawności rachunkowej w wykonywaniu czterech działań w zakresie 100 (tablica do mnożenia, tablica do dzielenia, tabele do mnożenia i tabele do dzielenia). 

Jutro jedziemy na warsztaty. Prosimy o przyniesienie biletu ulgowego oraz dokonanie wpłaty 5 zł.  u nauczyciela. 

Wtorek (12.12.2017 r.)

Ważne wartości-odwaga. Rozmowa o tym, jak radzić sobie ze strachem-inspirowana opowiadaniem M. E. Letki. Stopniowanie przysłówków (karty gramatyczne). Wskazanie sposobów radzenia sobie ze strachem. Rozwiązywanie zadań na porównanie różnicowe, związanych z porównywaniem długości. 

Środa (13.12.2017 r.)

Ważne wartości-dobroć.  Rozmowa o tym, czy łatwo być dobrym-inspirowana opowiadaniem N. Usenko. Pisownia przysłówków odprzymiotnikowych z przeczeniem nie (karty). Rozwiązywanie zadań na porównywanie różnicowe, związanych z porównywaniem długości. Dostrzeganie prawidłowości w obliczeniach. 

Czwartek (14.12.2017 r.)

Ważne wartości-szacunek. Rozmowa o szacunku inspirowana opowiadaniem P. Boręsewicza. Detektyw Mat na tropie-rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem i analizowania treści zadań matematycznych. Wykonywanie czterech zadań w zakresie 100 (tablica do mnożenia, tablica do dzielenia, tabele do mnożenia i tabele do dzielenia). 

Piątek (15.12.2017r.)

Dziewczynka z zapałkami. Wyodrębnianie zdarzeń w baśni H. Ch. Andersena. Rozmowa o formach pomocy dzieciom w potrzebie. Zaułek słówek-wyrazy bliskoznaczne i przeciwstawne (karty). Rozwijanie sprawności rachunkowej w wykonywaniu czterech działań w zakresie 100 (tablica do mnożenia, tablica do dzielenia, tabele do mnożenia i tabele do dzielenia).

 

 

ZASADY REKRUTACJI W ROKU SZKOLNYM 2017/2018 

 do Pierwszej Szkoły Podstawowej Montessori w Gorzowie Wlkp :

1. Rodzic dostarcza wypełniony formularz zgłoszeniowy dziecka osobiście do sekretariatu lub w wersji elektronicznej

Zgłoszenie dziecka jest jednocześnie wyrażeniem zgody na uczestniczenie w postępowaniu kwalifikacyjnym

2. Dyrektor zaprasza Rodziców wraz z dzieckiem na spotkanie rekrutacyjne

3. Ostatecznym warunkiem przyjęcia dziecka do szkoły jest podpisanie umowy na usługi edukacyjne oraz wpłacenie wpisowego w kwocie 590 zł

Liczba miejsc ograniczona.


 Drodzy Rodzice,

Poniżej zamieszczamy listę rzeczy potrzebnych dziecku w związku z rozpoczęciem roku szkolnego:

Lista przyborów szkolnych, które dzieci noszą w plecaku:

  • piórnik ( 2 ołówki, kredki, nożyczki, gumka do mazania, temperówka, linijka)
  • zeszyt w linie
  • zeszyt w kratkę
  • zeszyt do nut
  • zeszyt do korespondencji 32 kartkowy

Strój do zajęć z wychowania fizycznego: biała koszulka, spodenki, skarpetki, obuwie sportowe.

Na basen: strój kąpielowy, czepek, klapki, ręcznik.

Lista przyborów, które dzieci zostawiają w szkole:

  • blok techniczny mały 3 szt.
  • blok z kolorowymi kartkami 2 szt.
  • blok techniczny duży 1szt.
  • farby plakatowe
  • plastelina
  • kleje w sztyfcie 4 szt.
  • wycinanki 2 szt.
  • pędzle w 3 rozmiarach
  • pastele
  • bibuła w 3 wybranych kolorach
  • cienkopisy w 3 kolorach (zielony, czerwony, niebieski)
  • marker czarny
  • ryza papieru ( na świetlicę)
  • zeszyt w kratkę 16 kartkowy – 3 szt.
  • zeszyt w linie 16 kartkowy -3 szt